קופצים ראש
ההתחלה תמיד קשה. תזכרו
בכל צעד ראשון שעשיתם, וואלה, לא היה פשוט. נפלתם וקמת והמשכתם ואולי שוב נפלתם,
אבל אתם כבר יודעים לקום לבד.
ואז ביום בהיר אחד,
יכול להיות שהוא היה סוער, אבל הוא בטוח הרגיש בהיר,
אחרי שנים של עבודה
כשכירים או אולי אחרי חודש בדיוק שגרם לכם להבין שזה פשוט לא זה – החלטתם לצאת
לעצמאות.
לצאת לעצמאות זה טריקי.
כי הרוב חושבים שזה פיקניק.
אז נגלה לכם סוג קטן,
זה פיקניק אם אתם יודעים לארגן אחד כזה.
ואם בחרתם לצאת
לעצמאות חברים, אתם יודעים לארגן אחד כזה. אנחנו בטוחים.
מדובר בהחלטה אמיצה,
בהרפתקה מרגשת ובצעד כזה שמבקש טפיחה על השכם.
אז טפיחה מאיתנו קיבלתם. ועכשיו? עכשיו לעניינים.
הערכה לפיקניק המושלם
התלהבנו, נהנינו,
התרגשנו. איך מתחילים?
1. קודם כל – אתם צריכים תוכנית
עסקית
איזשהו מסמך 'על' כזה
שכל מטרתו היא להתוות לכם את הדרך.
אז קחו דף ותתחילו
לכתוב: מי אתם, מי העסק שלכם בעיניכם, מה העסק שלכם יכול או רוצה להיות, מה המטרות,
מי המתחרים, מה התמחור, מה הבידול שלכם, מה תחומי העיסוק שלכם?
אתם כבר תראו שתוך
כדי כתיבה התשובות יעלו בראש ויעשו לכם סדר.
זכרו 4 דברים חשובים
שחייבים ללוות אתכם בכתיבה:
- לפנטז זה טוב אבל נסו להישאר עם
רגליים על הקרקע ולא להפריז. כתבו דברים ברי ביצוע.
-
פרטו
את אבני הדרך ואת התכלס. איך תפעלו להשיג את מה שאתם רוצים?
-
קחו
בחשבון את כל האפשרויות. מה יכול לקרות בדרך, מה עושים אם קרה משהו, מה הגיבוי
שלכם, או מי הגיבוי שלכם. בנו יסודות.
-
תחשבו
מה יביא לכם את ההצלחה, תחשבו יצירתי ותמצאו את הזווית המעניינת שלכם שאין לאף אחד
אחר.
2. בירוקרטיה ושות' – החלק האהוב
על כולם והחשוב מכולם.
חקרו
מהו סוג העסק שלכם ופתחו אותו. עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ?
עוסק
פטור הוא כזה שהמחזור השנתי שלו לא עולה על 99,066 ₪, עוסק מורשה האו כזה שהמחזור
השנתי שלו הוא מעל 99,066 ₪ וחברה בע"מ מכוונת לתאגידים ומשקיעים, כלומר
סטטוס שמתאים לסדרי גודל גדולים הרבה יותר מפטור או מורשה.
לחצו כאן ובואו לקרא כל מה שאתם צריכים על סוגי ההתאגדות השונים, מבטיחים שזה יעשה לכם
סדר.
3. מיד לאחר מכן אפשר לשבת ולחשוב על
הדרך השיווקית שלכם
מה
זה אומר? זה אומר שעכשיו אתם צריכים לחשוב איך תגייסו לקוחות, איך תגרמו לקהל
הפוטנציאלי שלכם לבחור דווקא בתוכנית העסקית שלכם.
זה
הזמן לחשוב ולחקור מה הנכסים הדיגיטליים הטובים ביותר עבורכם?
פייסבוק,
אינסטגרם, לינקדאין, או אולי אפילו טיקטוק?
בדקו
מי הקהל שלכם, פלחו את השוק, מקדו את עצמכם.
תשאלו
את עצמכם מה אתם צריכים לעשות כדי להביא אליכם את הלקוחות.
ותתחילו,
כתיבת ספיצ'ים למכירה, שיחות טלפון למכרים, איסוף חומרים/תמונות/כתבות וכל דבר כזה
או אחר שתרצו לפרסם על עצמכם.
4. רכשו מיומנויות וכלים – נסו לחשוב איפה עוד תוכלו לשפר ולמקצע את הידע שצברתם עד היום. בין אם מדובר בקורסים דיגיטליים, לשיעורים מול מורי דרך שלכם, בקריאת ספרים או בהעמקה שלכם עם עצמכם. כך או כך, מדובר בהשקעה שתחזיר את עצמה מהר מאוד. הידע שלכם שווה כסף, וככל שתדעו יותר, תוכלו לגבות בהתאם. רכשו גם כלים טכנולוגיים שיעזרו לכם לנהל את המערך העסקי שלכם. לפעמים הכל כל כך מבולגן וזה גורם לעבודה שלנו להיראות בהתאם. לפני שהכל מתחיל, בדקו מה האפליקציות שתצטרכו, העזרים, הכלים ודאגו שהם בנמצא. סדרו לכם משרד נחמד, מקום שייתן לכם השראה וכוח לימים עמוסים וגם לימים היפים. ויאללה, למים!
(4) דברים שצריך לזכור לקחת איתכם
1.
אורח
רוח – דברים טובים לפעמים לוקחים זמן.
אל תהיו שאננים מדיי אבל גם אל תרוצו. תתכננו כל צעד בקפידה ותלכו רק כשתהיו
מוכנים לכך. תזכרו שגם את אתם מוכנים יש הרבה דברים שלא בשליטתנו ויכול להיות שהם
עדיין לא בשלים. חכו עוד קצת.. כשהם יבשילו הם יהיו לכם מדויקים.
2. שעון לניהול זמן
– באיזשהו שלב אתם תהיו חייבים לעשות סטופ. הדרייב והמוטיבציה להספיק כל כך הרבה
ולהביא את העסק לנקודה שאתם חולמים ב NO TIME עלולה לשחוק אתכם מהר מאוד. תדעו להציב גבולות לשעות
העבודה שלכם, מחר יש עוד יום, וגם הוא זקוק לאנרגיות. השאירו זמן למשפחה, לתחביבים.
תחליטו מתי נגמר יום העבדה שלכם ודאגו ששם הוא באמת נגמר.
3. רשימת מושגים
– תתחילו לאכול לארוחת בוקר מילים כמו שוטף פלוס, ריטיינר, סליקה, סקר שוק, נכסים
דיגיטליים וחשבוניות. אין יום שלא תשמעו אותם, תנהלו איתם ותרוו מהם.
4. תוכנה לניהול עסק של פייפר
– נשמע שאנחנו משוחדים, אבל אנחנו באמת מאמינים שהתוכנה הזו משנה חיי עסק. גם
ניסינו אותה על עצמנו, ועל עוד מאות בעלי עסקים ואנחנו פשוט רואים תוצאות מול
העיניים. ואם אהבתם את כל הטיפים שלנו, תסמכו עלינו גם כאן:
מדובר
בפתרון המלא ניהול הכי אפקטיבי בכל האספקטים של העסק שלכם, ולא משנה מה התחום שבו
אתם עוסקים.
בין
אם אתם עסק קטן, בינוני או גדול, תוכלו ליהנות מכל יתרונות המערכת:
ניהול
חשבונות אוטומטי, ניהול משרד ללא נייר, ניהול אנשי שטח, ניהול מחסן ומלאי,
לוגיסטיקה, התממשקות עם חנות האי-קומרס שלכם, יצירת קטלוג דיגיטלי, תזכורות, אחסון,
ניהול שעון וזמן ועוד ועוד ועוד.
המערכת חדשנית, מתקדמת, מותאמת אישית ותיקח את העסק שלכם אל מעבר לשלב הבא.
אם
הגעתם עד כאן, זכיתם. קחו 14 יום ניסיון בחינם! תכינו את ערכת הפיקניק שלכם
ויאללה, שנתחיל?